Begin van een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Melanie Plinsinga - WaarBenJij.nu Begin van een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Melanie Plinsinga - WaarBenJij.nu

Begin van een nieuw avontuur!

Blijf op de hoogte en volg Melanie

04 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Lieve allemaal,

Een eerste blogje over de reis en wat we tot nu toe gedaan hebben. Niet heel veel ... ;p
De reis begon op 01 jan. Het vliegen viel me eigenlijk alles mee! Prima eten en een beetje geslapen. Had leuke buurtjes dus daar ook een beetje mee gekletst. 1tje bleef maar kletsen zelfs als ik m'n oordoppen in had :D, super gezellig haha. Om 09:00 sochtends kwamen we aan in Christchurch na een reis van 32 uur. Eerst een nieuwe simkaart gekocht, want de wifi in hostels is hier mega duur! 15 NZ dollar voor 1 dag. Toen met de bus naar het hostel gegaan, waar we pas om 15:00 terecht konden, dus zijn we gaan slenteren door de stad. Een leuk parkje tegengekomen en daar zijn we gaan tukken... EN VERBRAND!
Gisteren zijn we met de bus naar the Sunday Riccarton Market geweest. Was echt super gezellig, een beetje Amerikaans. En ze hadden er zelfs echte 'Dutch Olle Bolle' ;). Na de Markt zijn we Christchurch in gegaan en een tourtje gedaan met een oude Engelse tram. Echt een hele bijzondere stad. Het is net Engeland! Omdat er een aardbeving is geweest is het een halve bouwput. We proberen de schoonheid ervan vandaag nog te ontdekken:). Het is heel apart want het ene moment sta je in een prachtig park of een super mooi oud Engels straatje, en het volgende moment sta je naast een ingestort gebouw wat helemaal in de steigers staat! Wel heel veel mooie parken hier en veel groen.
Verder zijn de mensen hier echt super aardig. Iedereen begroet je en maken praatjes met je! We hebben wel een beetje moeite soms met de vraag How you doin'? Iedereen zegt dat bijna haha en Liesbeth en ik weten gewoon niet hoe we er op moeten reageren:p. Heeft al flink wat awkward momentjes opgeleverd :)... Verder dacht de jongen naast mij in het vliegtuig dat je in Nederland naast wiet overal gewoon cocaïne en heroine kon kopen haha echt hilarisch. Heb hem verteld dat het gewoon in de supermarkt te krijgen is en dat we dat als ontbijt nemen voordat we naar werk gaan.
Vandaag gaan we naar de Botanische tuinen, museum en nog een beetje bijkomen van de reis :). Morgen richting Kaikoura. Dan gaat het pas echt beginnen!

Tot de volgende keer :)

Liefs,

Mel

• 04 Januari 2015 - 23:41

Joyce:

He Mel,
    Leuk even wat van je te lezen! Wat fijn dat de reis meeviel!
    Heel veel plezier de komende tijd, en we gaan je bloggen lezen

• 05 Januari 2015 - 08:06

Mona:

Ha die Mel,

Super leuk.... om tijdens een kopje koffie jou verhaal te lezen.
    Heel veel plezier de komende tijd en succes meisje. xx

• 05 Januari 2015 - 09:00

Els:

He lieverd,
    Super dat je gestart bent met je blog.
    Na wat dagen bijkomen start dan nu je avontuur. Genieten meiss dit pakt niemand je meer af.
    Ik ga je volgen.
    kuzz mam

• 05 Januari 2015 - 09:17

Nathalie:

Hi sista,

Wat leuk dat je nu al zoveel grappige momentjes hebt meegemaakt ! Nog heel veel plezier :)

Niet weer verbranden he :P..

xxx Nat

• 05 Januari 2015 - 11:34

Wouter Bos:

Ey Mel! Goed verhaal! Hilarisch! Leuk, dat je die jongen in de maling hebt genomen! Ja, christchurch moet wel indrukwekkend zijn heb ik me laten vertellen. Wanneer mensen vragen how you doing? Zeg je gewoon I am fine, thank you and you?! Altijd terugvragen. Tenminste dat zegt een vriend van mij die is leraar Engels, daar is dat beleefd. Zal in Nieuw zeeland niks niet anders zijn lijkt mij. Hihi!! Als iemand teveel praat moet je dat handgebaartje doen wat Jan bij mij wel eens deed weet je nog?

• 05 Januari 2015 - 18:35

Jolanda Rachel En Sam:

Hee meissie, wat leuk dat we jou verhalen kunnen gaan volgen. Heerlijk zo lekker ondernemend!! Mooie kans die je krijgt. Geniet er van en we zullen je blijven volgen, dikke knuffel Jolanda Rachel Sam en Denis XXX

• 07 Januari 2015 - 11:35

Maryanne:

Hi Lieve Mel,

Wat leuk om te lezen hoe je het daar hebt. Geniet ervan lieverd! Ik kijk uit naar je volgende blog!
    Liefs, Mary anne

• 08 Januari 2015 - 10:26

Ellen:

Lieve Mellie pellie,

Wat een geweldig verhaal. Hopelijk volgen er nog heel veel leuke en spannende verhalen!!!!! Kan niet wachten op de volgende. GENIETEN............................................ Dikke X Ellen

• 09 Januari 2015 - 15:26

Anne Feenstra:

Wat geweldig wat je al mee hebt gemaakt Erg leuk het verslag.Heelveel plezier en wij kijken
    Al weer uit naar het volgende blog Groetjes, Oma en opa.