Van Christchurch naar Kaiteriteri - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Melanie Plinsinga - WaarBenJij.nu Van Christchurch naar Kaiteriteri - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Melanie Plinsinga - WaarBenJij.nu

Van Christchurch naar Kaiteriteri

Blijf op de hoogte en volg Melanie

12 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

Lieve allemaal,

Als eerste: WAT EEN WEER is het hier! Heerlijk. Elke dag strak blauw. In Nederland is het wat minder heb ik gehoord..:(. In mijn laatste verslag was ik in Christchurch. De volgende dag zijn we met de bus naar Kaikoura gereisd. Was een zieeke reis. De bus was een dik half uur later, en toen we aankwamen snapte we waarom. We konden er namelijk niet meer bij;p. Tjok vol!! De driver was mega histerisch bezig, waar ik natuurlijk ook histerisch van werd :D.... Uiteindelijk zijn er 3 mensen uitgeknikkerd, geen idee waarom... Maar toen konden we op naar Kaikoura! Het staat bekend om de walvissen en dolfijnen, en ik wilde heel graag met dolfijnen zwemmen! Helaas waren er genoeg mensen die dat wilde, dus kwam ik op de wachtlijst. Het hostel was heel chill en leuke mensen. Smiddags hebben we gelopen over het zuidelijke deel van Kaikoura & heel veel zeehonden gespot. De volgende ochtend om freakkinggg 05:00 ging Liesbeth met nog een aantal anderen dolfijn zwemmen. Smiddags zijn we naar het strand gegaan en toen werd ik ineens gebeld dat ik ook dolfijn mocht zwemmen! Ik werd opgehaald op het strand en naar de boot gebracht. En het was GEWELDIG !!!! Het klinkt overdreven, maar er waren serieus honderden dolfijnen! Op het signaal mochten we met z'n allen het water in en snorkelen tussen de dolfijnen. Ze kwamen van alle kanten en zwommen recht op je af, dus soms was het nog wel eng ook, haha. En ze waren super speels ook. Echt een hele vette ervaring. Tijdens het dolfijnzwemmen 2 Sweedse meiden ontmoet waar we savonds wat mee zijn gaan eten en (onze eerste) Nieuw-Zeelandse biertjes mee hebben gedronken:)
De volgende dag gingen we op weg naar Nelson. Was een lange reis door de bergen. Het hostel in Nelson was heel chill, maar tjok vol met Duitsers. Heb denk ik geen 1 andere taal gehoord dan Duits.
De dag daarna zijn we richting Kaiteriteri gereden met de bus, wat aan het abel tasman park ligt. Kaiteriteri is een klein plaatsje dus alle boodschappen moesten onderweg gedaan worden. Er is letterlijk 1 camping, een benzinestation met een mini supermarktje, ons hostel, 2 eettentjes, het strand en een aantal dure huizen. De eerste dag hebben we 's ochtends gekayaked langs het abel tasman park. Was een mooie ervaring, het was ook nog heel rustig toen wij er kwamen! Tijdens het kayakken nog een zeehond gezien in het water een meter van onze kayak af! Hij was lekker aan het rondjes draaien in het water.
De volgende dag zijn we met de watertaxi naar het abel tasman park gebracht en hebben we daar een hike gedaan. Echt geweldig mooi; prachtige uitzichten over kleine stranden en alles is zo rustig daar. 's avonds hebben we met wat meiden wat gedronken, erg veel leuke mensen in dit hostel! En dan zijn we aangekomen bij vandaag... Heb alleen maar op het strand gelegen :). Vanavond onze laatste avond hier & dan gaan we richting de West-Coast; Westport - Lake manipanogwat - FRANZ JOSEPH.
Je beleeft zo veel dat ik bijna soms vergeet wat ik nu al allemaal heb gedaan! Erg he...! Ik zal dus snel weer een verslagje schrijven:)...

Dikke kus & liefs van hier

xx Mel

• 12 Januari 2015 - 08:39

Ellen:

Hoi Mel,

Wat gaaf om te lezen zeg. Wat zul je genieten. Mocht je nog een privé chauffeur nodig hebben, meld ik me hierbij aan! haha............. Dikke x